Más-hol

Dekadencia a bécsi Belvedere-ben

Az osztrák szimbolizmus sokoldalú pozícióinak szenteli a nyarat a Belvedere aktuális kiállítása. Ez az első olyan tárlat, amely átfogóan igyekszik feldolgozni az 1900-as évek osztrák ...

David Bowie kiállítva

Szinte hihetetlen, hogy 66. életévét is betöltötte (január 8-án) David Bowie, a „pop kaméleonja”.

Impresszionista divat

Szokatlan szemszögből vette górcső alá a Musée d’Orsay az impresszionista festészetet: a divat felől közelít az Impressionism and Fashion című kiállításában, mely ugyan január 20-án ...

Tóth Zsuzsa: egyetlen public media thru fashion

Gyerekkorom óta vonzottak a kreatív területek, ezért lettem lakberendező. Később dolgoztam a médiában, majd Magyarország első design központjának PR kommunikációs vezetője lettem. A marketing kreatív ...

Look Mickey, Tate Modern has hooked a big one!!

Az amerikai pop-art jeles képviselője, aki a tömegkultúrából kiemelve a képregényt tette művészete kiindulópontjául és nyersanyagául.

A kifejezés feltétlen kötelessége

2012-09-05 11:05:44

„.Ellenszenvet és rajongást egyaránt kiváltó világhírű angol festő, (…) akiről (természetesen) mindenféle pletykát hallani, aki mindössze két osztályt végzett el folyamatosan, aki állítólag mindig drogokkal van tele, akit azért utálnak sokan, mert az embereket festékcsomókba fojtott, tekergő nyershús-lényeknek ábrázolja – nos, Francis Bacon mindennek ellenére a világ egyik legracionálisabb, legtágabb eszköztárú festője, s ráadásul olyan művész, aki úgy fest, mintha ecsetje filmkamera volna.” - írta valamikor Lajta Gábor.

Soraival egyetérthetünk, de nyugodtan vitatkozhatunk is vele, mert az biztos, hogy Bacon festészete mellett nem lehet „csak úgy” elsétálni. Képein a minimalista háttérből szinte kiugranak expresszív, lebontott, széttört, átdolgozott portréi, figurái. Művészetét egzisztencialista festészetként fogják fel, például Jean Fautrier munkásságával rokonítják.

De Bacon csak egyike lesz azok, akinek képeiből válogatás nyílik a firenzei Palazzo Strozziban, mert mellette Nathalie Djurberg, Adrian Ghenie, Arcangelo Sassolino, Chiharu Shiota, Annegret Soltau képei is megtekinthetőek lesznek. Franziska Nori, Barbara Dawson kurátorok elképzelése szerint a kiállítás három hívószóra épül: test, emlékezet és identitás, s olyan művészek munkáit láthatjuk, akik a kortárs társadalom kollektív nézeteinek egzisztenciális állapotát vizsgálják, azokat a kérdéseket kutatva, amelyeket az ember önmagának tesz fel a saját belső valójával és a külvilággal kapcsolatban.

5 October 2012 – 27 January 2013
Palazzo Strozzi
Piazza degli Strozzi 50123 Florence, Italy

Hozzászólás ehhez:

A kifejezés feltétlen kötelessége | Kiállítás ajánló

Milyen nap van ma?