RSS

Iránytű

SAND IN MY EYES - Szudáni Pillanatok képekben

A tárlat 2014-ben az UNSESCO előszavával megjelent kötet anyagából készült válogatás, amely különleges utazásra hívja látogatót. Berlin, München, Madrid és London után, május 3-án nyílik ...

VARÁZSKASTÉLY – Interaktív kiállítás és játék

A látványos interaktív kiállításba lépve a látogatók egy képzeletbeli Varázskastélyban találják magukat, ahol bátorságukat és ügyességüket próbára téve misztikus kaland részesei lehetnek.

KIT SZERETTEK ŐK?

A március 15-i nemzeti ünnep alkalmából a múzeum Pulszky-szalonjának március 16-i rendezvényén azokra a hölgyekre emlékezünk, akik méltó társaivá váltak az 1848-as korszakalkotó, nagy történelmi ...

Vízizrí – Munkáskultúra a Duna partján

A kiállítás a Természetbarátok Turista Egyesülete (TTE) és a Szentendrei-szigeten kialakított horányi táborhelynek a munkáskultúrában betöltött szerepét vizsgálja a két háború közötti időszakban.

Kortárs dán építészet a Fugában

A Dán Nagykövetség kulturális fesztivált szervez a 2016. február 23-án a FUGÁ-ban nyíló Kortárs dán építészet 2.0 című kiállításhoz kapcsolódóan. Színes programok várják az érdeklődőket, ...

Szép az, ami érdek nélkül tetszik?

2012-02-20 13:39:35

 Cicero a cui bono kifejezést a rómaiak legigazságosabbnak tartott bírójának, Cassius Ravillának tulajdonítja, aki a mindig azt mérlegelte: "Kinek áll érdekében?". A Kogart Galéria most ugyanezt a kérdést teszi fel: cui bono? kinek jó ez? Ki profitál voltaképpen a kortárs művészetből, maga az alkotó, a kereskedő vagy a gyűjtő? A kortárs művészethez fűződő bonyolult érdekviszonyok kusza rendszerében ugyanis nem kizárt, hogy éppen a művész kerül a legkiszolgáltatottabb helyzetbe.

 A mostani, átmeneti kor tele van bizonytalansággal, a stabilitás hiánya miatt pedig újra meg újra megkérdőjeleződik a művészet szerepe: ki mondja meg, mi a művészet; hol vannak a határai, egyáltalán kell-e határokat szabni neki; milyen érdekek, összefüggések mozgatják, illetve módosítják irányát és trendjeit.... A CUI BONO kiállítás kurátorai úgy gondolják, megtalálható a művészet helye, ereje és aktuális haszna.

A kiállító négy művész mindegyike aktív résztvevője a nemzetközi művészeti életnek, stílusuk és művészeti megfogalmazás módjuk különböző, ám mindannyian a klasszikus művészeti formanyelv megújítását tűzték ki célul. Négy autentikus alkotó keresi a választ arra a kérdésre, hogy "kinek jó?" a kortárs képzőművészet.

Aron Demetz (1972), a Németországban élő nemzetközi hírű szobrász érdeklődésének középpontjában a közvetlen környezetében élő emberek állnak, akiket olykor az antik portréművészet pózaiban, olykor a gótikus szárnyas oltárok figuráit idéző, bizarr testtartásokban ábrázol. Melankolikus komolyságot sugalló, általában gyerekekről és fiatalokról mintázott alkotásai minden műfaji követelménynek megfelelnek, egyszerre hordozzák a klasszikus és a modern szobrászatjellemző jegyeit. A kiállításon hét szobra látható, az elmúlt tíz év jellemző művei.

Ugo Dossi (1943) erőteljesen konceptuális műsorozatai a művészet és tudomány határterületét vizsgálják. Munkamódszere nagyban támaszkodik a pszichológia és idegtudományok legújabb eredményeire, gyakran alkalmazza az automatikus rajzot és a különböző optikai trükköket művein.

Az olaszországi figurális festészet "etalonjaként" számon tartott Alessando Papetti (1958) két nagyobb témakört érint: egyrészt ipari emlékművek vagy használaton kívüli gyárcsarnokok kongóan üres enteriőrjeit ábrázolja óriási vásznain, másrészt pszichologizáló portrékat fest intim enteriőrben. A kiállításon néhány budapesti városi tájképe is látható.

A nemzetközi színtéren egyre nagyobb reputációt és ismertséget szerző Fülöp Gábor (1981) szobrászművész művészetét a magas szintű technikai tudás mellett a faszobrászat sajátos újraértelmezése jellemzi. Alkotásai ? legyenek tökéletesen kifaragott falevelek, élethű maszkok vagy elvont matematikai fogalmak ? a látvány és a belső tartalom viszonyát feszegetik. A kiállításra készített installációja három, 120 cm magas UFO-gyerek figurából áll.
A CUI BONO kiállítást a tervek szerint hamarosan Európa több nagyvárosában is megrendezik: Budapest az első állomás, ezt követi 2012 nyarán München, majd további német és olasz városok. A nemzetközi hírű alkotók mellett a helyi művészeti szcéna kiemelkedő tehetségei minden országban bemutatkozási lehetőséget kapnak, így a kiállítás alkalmat teremt a kortárs művészetek által vizsgált formai és tartalmi kérdések elemzésére, a különbözőségek és hasonlóságok feltárására.
A kiállítás megtekinthető:
KOGART Galéria, 2012. február 10. (péntek) - március 9. (péntek)

www.kogart.hu