RSS

Karc

Örkény 100

100 éve született a groteszk irodalom „nagymestere”, úgyhogy ahogy illik: a PIM remek életrajz-életmű kiállítást rendezett.

2011 képekben

Azt mondják, sajtófotóban jók vagyunk, mondhatni „hungaricum”; a magyar zeneszerzőkkel, tudósokkal együtt. „Az elmúlt években számos hazai és külföldi kiállítás bizonyította, hogy a magyar fotográfia ...

Leonardo da Vinci Londonban

 Leonardo da Vinci festményeiből és rajzaiból nyílt kiállítás a londoni National Gallery-ben. A kiállítás a Leonardo milánói korszakából (1482 – 1499) fennmaradt összes festményt és ...

Homeopatikus valóság és Össznemzeti Rorschach-teszt

Címkék: kiállítás

 Az étvágykeltő kísérőszöveg elején azonnal több tucat izgalmas szókapcsolat fogadja az olvasót: memetikus atavizmus, mito-motorikusan manipulált mém-bonsai, paranoia-recycling, izolált zsugorodás, pátosz-giccs, hipotézis gyök, és folytathatnám ...

Markovics ’75: a magyar fotó „nagyapja” és a világ csodái

Önmagában az sem semmi, ha valaki hetvenöt évet él a Föld nevű bolygón, de ha az illető még fotográfus is, akkor ez a jubileum egy ...

Léna & Roselli - Párhuzamok II

2010-03-26 10:06:14
Címkék: festészet

A Léna & Roselli Galéria saját gyűjteményéből rendezett kiállítása a vizuális reprezentáció egyik sokáig elhanyagolt, de napjainkban újra fontossá vált műfajára - az akvarellfestészetre hívja föl a figyelmet.

Bukta Imre: Vidéki pár

Az akvarell és a vele együtt használható anyagok változatos megoldásokat tesznek lehetővé, a művész szándékának megfelelően. A könnyedség, a közvetlen kifejezőerő amit ezzel az anyaggal el lehet érni,a reneszánsz korának mesterei óta a mai napig fontossá teszi. Albrecht Dürertől kezdve Edward Hopperig számos nagy művész alkalmazta ezt a technikát. A galéria több száz grafikai lapjából történt válogatás az embercentrikusság jegyében született művekre koncentrál. Hat művész hatféle verziójának együtteséből láthatunk egyféle tablót, amely jelen korunk emberének speciálisan korhoz kötött, de ugyanakkor általános állapotáról, helyzetéről tudósít.

A kiállítás központi képe Marlene Dumas Faceless című műve. A világhírű, nagyon befutott művésznő egyik legjellemzőbb papírra készült képének térdelő figurájához hasonlóan a kiszolgáltatottság, a titokzatosság aurája jellemzi Csurka Eszter vízbezárt nőalakjait is. Király Gábor intenzív színvilágú képein különféle hétköznapi tevékenységekkel foglalkozó erőteljes, túlélő típusúnak beállított, de nem feltétlenül könnyű életű alakokkal találkozunk. Bukta Imre finoman és szellemesen dokumentált szocio-portréin az ember és a környezet szétválaszthatatlan szimbiózisával szembesülünk.

Csurka Eszter: Akvárium Király Gábor: Virágkert tulajdonos


Szikora Tamás munkásságának két ritka korai darabját láthatjuk. Két tradicionális téma, a tanulmányrajz és a művész műtermének képe az ábrázolás tárgyai. Halász András festményein a koncepció és a képi megjelenítés azonos érvénnyel vannak jelen. A jelenlét és a távollét filozófiai problémájának egyik lehetséges legegyszerűbb és nagyon cool megfogalmazását látjuk.

 

Léna & Roselli - Párhuzamok II
Kiállítók : Bukta Imre, Csurka Eszter, Marlene Dumas, Halász András,
Király Gábor, Szikora Tamás
Megnyitó: március 25. 18:00
A kiállítás megtekinthető április 13-ig
Hétfőtől- péntekig 11:00 - 18:00 óráig.
Cím: 1052 Budapest, Galamb utca 10.)

 

Bognár Tünde,
művészettörténész